نصرت یا همان Nusr-et به نظرم یک برند تاریخی است که بعد از سالها ساخته شد. برندهای تاریخی کم پیش میاد که ساخته بشن. برند هایی مثل Apple، McDonald، KFC و ... که تعدادشون از پست های بلاگ های من بیشتر هست. ولی با این همه باز هم کم پیش میاد که این برندها بوجود بیان.

ولی چرا بین همه این اسم ها هیچ برند ایرانیی وجود ندارد که از داخل ایران پخش شده باشد ؟ مثلا چرا فیس بوک از ایران بیرون نیامد ؟ چرا به جای نصرت، اژدر زاپاتا بین المللی نشد ؟ حرکات آکروباتیک آنها از نصرت بسیار زیبا تر بود !

چرا توییتر معروف شد و در همه دنیا شناخته شده است ولی کلوب (Cloob.com) عمر زیادی برایش نمانده‌ ؟

چرا تلگرام خارجی ۴۰ میلیون کاربر فعال دارد و در مقابلش کل شبکه های اجتماعی ایرانی روی هم ۲.۵ میلیون نفر کاربر فعال هم ندارند ؟

به من اعتماد کنید. دلیلش علم و تخصص نیست. ما هم علم تخصصش را اگر بیشتر از خارجی ها نداشته باشیم، چیزی کم نداریم.

دلیلش از جایی شروع می شود که فارسی تایپ کردن خز است ! ما کشور جهان سوم هستیم. چرا که کسی که با زبان کشورش تایپ می کند را خز می نامیم.

کسی که ویدیو ضبط کند از هنر پرورش گوشت و رستورانش و به اشتراک بگذارد را قصاب بامزه نامگذاری می کنیم. در حالی که این مرد به زودی تمام دنیا را تصاحب می کند.

وقتی یکی از دوستانمان یک شبکه اجتماعی راه اندازی می کند به او میگوییم که به جای این کارها برو به دنبال کار واقعی و یک جای دولتی استخدام شو و هزاران مثال که می توانم برایتان ساعت ها تایپ کنم و از آن کتاب درست کنم.

راست می گویند که از ماست که بر ماست. ای کاش بتونیم استعداد ها رو در کشور خودمون درک کنیم و بهشون اعتبار بدیم ! حمایتشون کنیم. اگر برندها بتوانند در ایران محبوب شوند قطعا راه پیدا میکنند که بین المللی شوند و پا به کشور های دیگر بگذارند.

ای کاش تغییر کنیم.

#فهمیدهـشویم ...