همه ما ایرانی ها یه سری عادت هایی داریم که امروز با پیشرفت تکنولوژی باید عادت هامون رو ترک کنیم. یکی از عادت هامون اینه که به فروشگاه های اینترنتی اعتماد نداریم و در بهترین حالت اگر واقعاً تصمیم بگیریم از یک فروشگاه اینترنتی خرید کنیم، قبل از ارسال سفارش یه زنگ میزنیم به تلفن مندرج در اون سایت و درباره جنس سوال می کنیم. طرف هم در جواب میگه: "همه مشخصات در سایت هست" . ما هم میگیم ممنون پس ما سفارش می دهیم ! بعد از اینکه تلفن قطع میشه 50% اون افراد سفارش میدن و 50% دیگه که با صدای کسی که تلفن برداشته حال نکردن سایت رو می بندن.

این مثال خیلی کوچکی بود. بقیه افراد موقع خرید کردن و یا پرداخت برای خدمات اینترنتی هم سوالات زیادی براشون پیش میاد. خوب این کاملاً طبیعیه.

توسعه دهندگان وب سایت ها بخشی رو ایجاد می کنن به اسم faq که مخفف frequently asked questions هستش. ترجمه فارسیش میشه : "پرسش و پاسخ های متداول". این بخش دقیقاً همون چیزیه که میخواهید!

قبل از اینکه با بخش فروش، پشتیبانی و یا هر جای دیگری تماس بگیرید یک نگاه کوتاه به این صفحه بندازید عالی میشه !

شاید باورتون نشه ولی احتمالاً (اگر اون سایت درست و حسابی باشه) جواب همه سوالاتتون رو میگیرید. منم باورم نمیشد ! ولی امتحان کردم دیدم واقعا جواب همه سوالاتم رو قبلاً دادن !

اینطوری هم شما راحت تر به جواب سوالتون میرسید، هم اون شرکتی که کالا یا خدمات میده کمتر صدای تلفن اذیتش میکنه.

 

ممنون که این مطلب رو خوندید و برای یک بار هم که شده می خواهید امتحان کنید.

 

موفق و پیروز باشید