سلامی دوباره خدمت دوستان عزیزم. دو روز پیش من برای لپ تاپم یک نسخه آنتی ویروس Avira Premium Antivirus خریدم. قبل از خریدن این آنتی ویروس، روی لپ تاپم نسخه Avira Free Antivirus نصب بود. بعد از آپگرید کردن برنامه به نسخه Premium و نصب لایسنس آنتی ویروس هیچ مرورگری (به جز Firefox) به اینترنت دسترسی نداشت و حتی خود آنتی ویروس هم نمیتونست به اینترنت وصل شه که آپدیت شه !

تا امروز، هیچوقت به این مشکل برنخورده بودم و جالبی قضیه اینجاست که فایرفاکس اینترنت داشت، سایت ها Ping می شد ولی هیچ سایتی توی هیچ مرورگری باز نمیشد و آنتی ویروس هم آپدیت نمیشد !!!

تمام مشکلات احتمالی (مثل Setting های Proxy ) در آنتی ویروس ، فایروال ویندوز ، اینترنت آپشن و ... رو چک کردم ولی مشکل به هیچ عنوان حل نشد ! مجبور شدم با قسمت پشتیبانی آویرا در آمریکا تماس بگیرم و حتی آنها هم نتوانستند این مشکل را برطرف کنند.

ولی بعد از 1 ساعت سر و کله زدن با پروتکل ها مشکل حل شد ! حالا بریم سر اصل مطلب که چطور و چگونه ؟

 

این مشکل از winsock مایکروسافت بود (باز هم این مایکروسافت لعنتی ! ) که باعث قطعی پروتکل اینترنت ( TCP/IP) شده بود. TCP/IP هم جزوی از هسته ویندوز است و امکان پاک کردن یا ریختن دوباره آن وجود ندارد. برای حل این مشکل در ویندوز 7 و ویستا مراحل زیر را طی کنید :

 

1) روی Start کلیک کنید و به آدرس Start > All Programms > Accessories بروید

 

2) روی Command Promp راست کلیک کنید و گزینه Run as Administrator را انتخاب کنید

 

3) در محیط Command Promp دستور netsh winsock reset را تایپ و کلید Enter روی کیبورد را فشار دهید

 

4) دستگاه خود را Restart کنید

 

5) وارد کنترل پنل ویندوز شوید

 

6) گزینه View by را در Setting به Small icons تغییر دهید

 

7) Programs and Features را باز کنید

 

8) روی آنتی ویروس خود راست کلیک کنید و گزینه Change را انتخاب کنید

 

9) گزینه Modify را انتخاب و روی Next کلیک کنید

 

10) همه تیک ها را بزنید و روی Next کلیک کنید

 

11) روی Finish کلیک کنید و دستگاه خود را Restart کنید

 

حالا همه مشکلات رفع می شود. این پست رو ارسال کردم تا اگر کسی از دوستان به مشکلی برخورد از طریق گوگل این پست را پیدا کند و مشکلش خیلی راحت تر و زودتر رفع شود چون با هرچقدر جستجو من به هیچ مطلب ارزشمندی در این زمینه برخورد نکردم